Gyártás költsége saját kollekció esetében

Amikor eljutott arra a pontra a projekt során, hogy elindítsa saját divat márkáját, itt az ideje, hogy a kezdeti terveket a valósággal is összevesse. Tisztában van vele melyik ruhadarab alkotja a kollekció alapját, ismeri az anyag és szegély árakat, valamint a gyártás költségeit a prototípusok előállításával együtt. Ezen új információk birtokában, amikkel a kezdetek kezdetén még nem rendelkezett, pontosítható a tervezés során megbecsült költségvetés. Az üzleti terv elkészítésekor még csak azt tudtuk, hogy milyen árkategóriát céloz meg a divatmárka. Nézzük meg mennyire volt reális a kezdeti elképzelésünk.

Hogy számoljuk ki a kereskedelmi árat? Először is nézzünk át néhány fontosabb kifejezést:

Szabás Varrás & Beszegés

Szabás – a szállító felel az anyagvágásért majd stílus, méret és szín szerint csoportosítja az anyagot

Varrás – a varrás különböző lépéseire utal

Beszegés -az elkészült termék széleit beszegik és előkészítik a szállításra

Költségek a szállításig

Magában foglal minden költséget, ami a termék előállítása során a szállításig való eljuttatásig felmerül. Nem tartozik bele a szállítási költség, vámok vagy a továbbiakban felmerülő költségek. A gyártás magában foglalja az anyagok árát, kiegészítőket és bizonyos esetekben a termékfejlesztés költségeit.

Az eladott áruk költsége

Minden, a ruházati termék előállításához szükséget magában foglal. Beletartozik a gyártás, anyagköltség, osztályozás és szállítás is.

Nagykereskedelmi Ár

Az az ár, amiért a nagykereskedő megvásárolja a terméket. Mivel ebben az esetben ÁFA mentes értékesítésről van szó, ezért ezt nem foglalja magában.

Kiskereskedelmi Ár

A végső ár, amit a fogyasztó fizet a termékért. A kiskereskedelmi ár az ÁFA-t is tartalmazza.

A haszonkulcs a tárgyalási készségeitől és az elkészült termékek típusától is függ. Egy tipikus iparági példa: a nagykereskedelmi ár az előállítási költségek duplája, és a kiskereskedelmi ár a nagykereskedelmi ár duplája.

Kijönnek a számok Önnek is? A termékek minősége összhangban van a nagykereskedelmi árral? Tegyen egy lépést hátra és vizsgálja meg a költségeket, van-e olyan elem, ami esetlegesen elhagyható. Ellenőrizze, hogy az ár összhangban van-e a termék minőségével és hogy termel-e nyereséget a vállalkozás, amit aztán újra befektethet a projektbe. Olyas valamibe vágta a fejszéjét, amit élvezettel csinál, ezért győződjön meg róla, hogy vállalkozása fenntartható és nyereséges.

Vélemény, hozzászólás?

Main Menu