Saját márka kialakításához termékkör tervezés és árazás

Saját márka termékkör stratégiája – egy kollekció felépítése

Saját mérka száméra kialakított kollekció finom egyensúlyozást igényel a vállalkozás és márka által képviselt értékeket magában foglaló terméktervezés és a kereslet által valóban igényelt ruhadarabok gyártása között. A legfontosabb, hogy pontosan tisztában legyünk vevői célcsoportunkkal, a konkrét piaccal, az ideális vásárló által támasztott igényekkel és az általa megfizetett maximális árral. Elengedhetetlen mind a kereskedelmi, mind a kreatív szempontok tisztázása még a legelején.

Milyen márkát képvisel? Mit kínál és miért? Mik a márka által képviselt értékek?

Először ezekre a kérdésekre találjon választ még a fenti irányelvek alkalmazása előtt.

Mit szeretne eladni?

Mikor először fogalmazódott meg Önben a saját márka indítása, volt egy elképzelése. Vagy egy egyedi termékről (márkatermék) vagy egy több termékcsoportot magában foglaló termék koncepcióról (márkakollekció). Érdemes még induláskor tisztázni mind Önmaga és vásárlói, valamint a végfelhasználók számára.

Márkatermék

Ha a hangsúly egyetlen adott terméken van, képzelje el hogyan lesz elhelyezve a termék egy üzlet polcain vagy hogyan jelenik majd meg a website/webshop felületén. Egy adott termék több színben és anyagból is legyártható, ezzel is változatossá téve a fogyasztóknak nyújtott kínálatot.

  • Rendelkezik elég alap illetve ’trendi’ színnel?
  • Kínál különböző méreteket?
  • Évszaktól függően, elérhető egy adott termék különböző anyagokban is?

Az egyetlen termék előnye a minimális rendelési mennyiség könnyebb teljesítése és a vállalkozás beindításához szükséges viszonylag alacsony tőkeigény. Csak egyetlen gyártóra van szükség, könnyebb a kommunikáció és az irányítás már a kezdetektől fogva.

Saját márka kollekciójának kialakítása

Ha már a kezdetektől nagyra törő tervei vannak és egy saját márka kollekciójának kialakítását tervezi, akkor az alábbi tényezőket mindenképpen érdemes számításba venni:

  • Elég változatos színeket kínál a kollekció?
  • Rendelkezik-e vezető termékkel a kollekció?
  • Kombinálhatók a kollekció ruhadarabjai?
  • Minden termék egyértelmű árazási stratégiát követ?
  • Elég változatos anyagokat kínál a kollekció?
  • Veszélyeztetik a stílusok egymást? Nagyon hasonlóak és egymás elől veszik el a vásárlókat?
  • Le tudja a VALÓSÁGBAN gyártani a teljes kollekciót és anyagilag finanszírozható?

Ne feledje, a szállítókat és gyártókat körülbelül 6 hónappal előre ki kell fizetni. A vásárlóknak kínált termékeket először le kell gyártani és leszállítani!

Kezdje egy kisebb kollekcióval. Induló divatipari vállalkozásként, kevés forrással így építhet szilárd alapot saját márkája számára. Dobjon piacra egy igazán egyedi terméket, építse eköré márkáját és ezt használja kiindulási alapnak a jövőbeni bővüléshez. Napjaink számos nagy márkája is kicsiben kezdte. Egy adott termékre összepontosítottak mikor piacra léptek és onnan bővítették termékkörüket. Így kialakítottak egy közösséget és stabil vevőbázist, akik az ő termékeiket akarták. A piaci rés megtalálása biztosítja majd márkájának erősségét.

A vevők megközelítése saját márka kollekciójával

Amikor a vevők új termékekkel/márkákkal találkoznak, a következő kérdések fordulnak meg a fejükben:

  • Milyen új, egyedi dolgot nyújt ez a termék, amivel még nem rendelkezem az üzletemben és amit kínálni tudok vásárlóim számára?
  • Hogyan egészíthetem ki kínálatomat ezzel az új termékkel / márkával?

Készítsen árstruktúrát saját márkájához

A koncepció világos, a tervezés kész, már csak be kell árazni a terméket. Hogyan kezdjen neki? Milyen alapokra épüljön a stratégia? A következő néhány pontot érdemes figyelembe venni a fentiek meghatározása során:

  • Milyen típusú márkát képvisel? Luxus, csúcsminőségű, középkategóriás, megfizethető vagy piacra lépéshez árazott?
  • Milyen árakkal dolgoznak közvetlen versenytársai a hasonló termékek esetében? Készítsen alapos kutatást, hogy kiderítse hogyan és mire alapozva tudja megkülönböztetni tőlük saját márkáját.
  • Milyen anyagból készülnek termékei és milyen minőségben?
  • Hol valósul meg a termékgyártás?
  • Milyen haszonkulccsal dolgozik?
  • Mekkora az elvárt hozam?

Ki dönti el a fentieket? Létezik bármilyen követendő szabály? A piac az, aki megszabja az árazást? Nem, nem igazán, minden a meghatározott stratégiától függ. Olvasson bővebben a témáról Árazási Stratégiák cikkünkben.

Az olcsóbb termékek potenciálisan jobban eladhatók, mint a drágábbak. De ha rendelkezik egy bizonyos márkaértékkel, olcsó termékek eladásával leértékelheti saját márkáját. Onnantól kezdve, hogy meghatározta és felállította saját stratégiáját, mindenképpen ragaszkodjon hozzá! Az egész kulcsa, hogy olyan árképzést valósítson meg, mely során a vevők/vásárlók úgy érzik, a termék megéri az árát. Ne becsülje alá a számokat. Tanuljon bele az Excel-be és a számok világába. Törekedjen a profit elérésére már a kezdetektől!

Kereskedés

A kereskedés témakörével kapcsolatban a legtöbb ember az üzletben történő vizuális megjelenésre gondol. Igaz, de emellett az üzletekben kihelyezett kollekció analitikus szempontjai is beletartoznak, az árképzési stratégia, haszonkulcs és termékkínálat. A kollekció olyan termékek választékából álljon, amik együtt, egymással összehangban is hordhatók és nem egymástól független, véletlenszerű darabok. Előnyös, ha számos fazon, szín, anyag és méret közül választhatnak a vásárlók.

Például a felsőrészek és a nadrágok vagy szoknyák összhangban kell, hogy legyenek, és logikus felső/alsó aránnyal kell rendelkezniük. Ha kabátokat is tartalmaz a kollekció, van benne vékonyabb a késő nyári napokra, vastagabb őszre és nagyon meleg a téli hideg időszakra? Mikorra van beütemezve az évszakonkénti árucsere? Gondolja végig és képzelje el, miként mutat majd kollekciója az üzletek polcain.

  1. Hogyan kerülnek bemutatásra termékei?
  2. Passzolnak-e a színek egymáshoz és a márka legjobb arcát mutatják-e?
  3. Felkelti-e a vásárlók érdeklődését a termék a vállfán függve?
  4. Vannak-e élénkebb színek a vizuális érdeklődés felkeltésére?
  5. Mi vonzza oda a vásárlók pillantását a termékekre?
  6. Mikor a vásárló megnézi a termékeket, tetszeni fog nekik az anyag, az ár és az átfogó minőség?

Számos dolog van, amit végig kell gondolnia és minden szempont ugyanannyira fontos. Képzelje magát a vásárlók helyébe. Ideális esetben korábban járt már az üzletben, és tisztában van vele kik a vásárlók és milyen más márkák találhatók a bolt polcain.

Egy-két szezon után képes lesz az értékesítési hányad elemzésére (a tényleges kiskereskedelmi áron lebonyolított eladások). Melyik termék fogyott és minek köszönhetően? A fenti információk birtokában egy jobb következő kollekciót tervezhet és jobb termékkínálattal állhat elő vásárlói számára.

Záró tanácsok saját máka kollekciójának kialakításához

  • Egyértelműen határozza meg hogyan szeretné pozícionálni magát a piacon
  • Egyértelműen határozza meg vevőkörét: végső fogyasztók és üzletek/kiskereskedők
  • Hallgasson vásárlóira. Ha egy termék sikeres, kérdezze meg őket miért szeretik, ha egy termék nem fogy, találja ki miért nem és ennek megfelelően változtasson rajta
  • Pontosan számolja össze mennyi pénzre lesz szüksége a teljes kollekció legyártásához, a bérek kifizetéséhez (saját fizetése), a stúdió bérleti díjához, ha van, gyárlátogatásokhoz, stb.
  • Kevesebb fajta anyaggal dolgozzon és több ruhadarabnál is használja őket, hogy biztosan elérje a minimális rendelési mennyiséget és hogy összefüggő. egymáshoz illeszkedő kollekciót hozzon létre. Így a termelés is könnyebbé és olcsóbbá válik
  • Egy dologra koncentráljon, nem elégítheti ki egyszerre mindenki igényeit
  • Ahogy már korábban is említettük, nincsenek előre lefektetett szabályok a ruházati termékcsaládok felépítését és árazását illetően. Próbáljon ki különböző megközelítéseket, szezonról szezonra megvizsgálva és fejlesztve, amíg meg nem találja az Önnek legjobban működő módszert.

Vélemény, hozzászólás?

Main Menu